niedziela, 8 grudnia 2013

3 grudnia 2012

Ważka
 *********
 Pewnego dnia larwy owadów rozmawiały o Tych spośród siebie,
 które weszły na liść lilii wodnej a potem zniknęły.
 Zastanawiały się dokąd odleciały.
 Obiecały sobie, że jeśli którejś z nich się to przytrafi,
 wróci i opowie, gdzie była.

 Pewnego dnia jedna z larw weszła na lilię i zamieniła się w ważkę.
 Jej ciało nabrało nieodpartego blasku,a z odwłoka wyrosły cztery piękne skrzydełka.
 Ważka zatrzepotała nimi i wzbiła się w górę ku słońcu.
 Podczas tego radosnego lotu przypomniała sobie o obietnicy.

 Postanowiła więc wrócić i powiedzieć innym gdzie była.
 Chciała zanurkować, osiąść na wodzie, ale chociaż bardzo się starała, nie mogła wrócić.

 Pomyślała:
 „gdyby udało mi się wrócić do wody, to i tak nikt by mnie nie rozpoznał w tym nowym, przepięknym ciele. Larwy będą musiały zaczekać, na swój liść lilii, by dowiedzieć się dokąd poszłam i czym się stałam.”/nie moje/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz